„Než jakýkoliv produkt dáme do prodeje, prvně ho sami vyzkoušíme. Z pěti značek hadic nakonec obstojí třeba jediná, kterou s klidem nabídneme zákazníkovi, protože víme, že je kvalitní,“ vysvětluje majitel obchodu s výstrojí a výzbrojí, která obléká například hasiče nebo záchranáře Duffek s.r.o. Martin Duffek.
Specializujete se na výstroj pro záchranné složky, kdy vás poprvé napadlo se něčemu takovému věnovat a proč právě tento obor?
Napadlo mě to asi před dvanácti lety. Byl jsem tehdy u dobrovolných hasičů a sháněl kvalitní výstroj a výzbroj. Jenže výběr byl malý a zdálo se mi, že ty výrobky jsou nekvalitní a navíc drahé. Kromě toho jsem narazil na nepříliš profesionální poradenství. Tak jsem se rozhodl, že to začnu dělat lépe.
Jak taková práce funguje?
Zhruba osmdesát procent zboží dovážíme v rámci Evropy, například z Ameriky, něco málo z Číny. Než něco začneme prodávat, sami si to vyzkoušíme, abychom věděli, že jde opravdu o kvalitu. Například, než vybereme jednu hadici, vyzkoušíme jich předtím pět, abychom pak mohli vybraný a ozkoušený produkt s klidným svědomím nabídnout zákazníkům.
Co se vám na vašem zaměstnání líbí nejvíce?
Že to není monotónní práce. Každý zákazník má totiž jiné potřeby a podle toho k němu přistupujeme. Nechceme škatulkovat, snažíme se každému vyjít vstříc a poradit na míru.
Máte poměrně specializované produkty, dá se říct, že jste jedni z mála na Vysočině?
To určitě ano. Navíc jako jediní máme svoji značku MD TECH. To jsou produkty, které si vyrábíme buď sami nebo jsou vyráběné pro nás s tím, že dáváme důraz na kvalitu a rozumnou cenu.
S jakými požadavky k vám klienti chodí nejčastěji?
Je to různé. My se zákazníkovi nikdy nesnažíme vnutit konkrétní značku. On si je u nás schopný vyzkoušet třeba pět typů přileb, pět různých značek a sám řekne, která mu vyhovuje. To je v tomto odvětví celkem rarita.
Jak tuto službu lidé oceňují?
Nakonec si zákazník odnáší třeba jinou značku přilby, než pro kterou přišel. Protože zjistil, že ta mu na hlavě vůbec nesedí. Jsou tací, co nakupují bez zkoušení a často doma zjistí, že jim daná věc nesedí a mnohdy ji nosí, i když to není pohodlné. Ale tohle je pak problém prodejce. Lidé se nám vrací, protože jsou s naším servisem spokojení, a to mě těší. Navíc za zákazníky jezdíme. Vezmeme určité dopředu domluvené zboží ve více variantách a hasiči si je můžou vyzkoušet a v klidu nakoupit. Mají to v podstatě s donáškou skoro až do domu (úsměv). Šetříme jim čas, protože víme, že to je jediná věc, kterou si nekoupí.
Vaši primární zákazníci jsou hasiči?
Pro nás jsou primární zákazníci hasiči nebo záchranáři. Něco málo se dodává do armády, ale to je už menší objem. Dodáváme také různé věci do průmyslu, případně do vodohospodářských firem.
Máte nějakou radu k výběru pro ty, co k vám chodí nejčastěji? Například, jak si vybrat správnou výzbroj pro hasiče?
Vyzkoušejte si to, než to koupíte. A taky to, že nejdražší nemusí být vždy to nejlepší.
S obchodem jste začal, protože jste byl původně dobrovolný hasič.
Přesně tak. Dnes se tomu nevěnuji, protože jsem se kdysi hodně popálil. Protože jsem u této tématiky chtěl zůstat a pomáhat lidem, vznikl před dvanácti lety náš obchod. Původně v Praze a teď už měsíc fungujeme v Kamenici nad Lipou. Jde o velkou prodejnu s velkým skladem, která je v dobré dostupnosti z dálnice D1 exit 90 Humpolec. Z D1 jste u nás asi za dvacet minut.
Rozhovor je součástí magazínu o Kamenici nad Lipou, který si můžete přečíst zde
Buďte první! Přidejte komentář