Firma Drogerex sídlí v Ivančicích, drogistickým zbožím prestižních italských značek však zásobuje celé Česko. Tuzemský i evropský trh dobývá také svými produkty Bione Cosmetics. Podle majitele firmy Jaroslava Šandery může česká kosmetika konkurovat světovým značkám.
Jaké byly začátky vašeho podnikání?
Drogerex vznikl roku 1998. Nejprve jsme byli pouze distribuční firmou bez vlastní výroby a zastupování značek. Postupně jsme ale zjistili, že je důležité se vůči zákazníkům profilovat a nabízet jim atraktivní značky. Tak vznikla i myšlenka vytvořit vlastní kosmetickou značku Bione Cosmetics. Nejdůležitější pro nás byla biokvalita jako přidaná hodnota k ostatním produktům na trhu.
Proč jste si jako sídelní město firmy vybrali Ivančice?
Ivančice jsou má srdeční záležitost. Narodil jsem se tady a také zde současně bydlím. Byl jsem rád, že se nám zrovna v Ivančicích podařilo koupit vyhovující objekt a udělat z něj kmenové sídlo firmy. Máme tady kanceláře i distribuční sklad. Vše neustále rozvíjíme a modernizujeme tak, aby to vyhovovalo našim nárokům a podmínkám.
Drogerex v Česku distribuuje zboží italských značek. Podle čeho si vybíráte spolupráce?
Zaměřujeme se na exkluzivní, vysoce výkonné a obchodně úspěšné italské značky, které jsou dnes v Česku už poměrně silně etablované. Například značku Chante Clair tady budujeme více než 15 let, dosahujeme vysokých prodejních čísel a stále rosteme. Ostatní značky nabíráme do portfolia postupně. Známe italský trh a vybíráme značky, které by u nás mohly být obchodně zajímavé.



Máte však i vlastní značku Bione Cosmetics. Co vše nabízíte?
Vyrábíme vlasovou, tělovou i pleťovou kosmetiku s využitím moderních látek, které jsou populární i na západních trzích. Jsme lídry ve vlasové kosmetice – nabízíme pečující a mycí produkty s keratinem a dalšími žádanými složkami. Naše pleťové produkty, včetně krémů, masek a micelárních vod, jsou oblíbené díky atraktivním řadám s konopím, CBD či medem. Zaměřujeme se na kvalitní a funkční složení, které zákazníci znají a kterému věří. Snažíme se dostát našemu sloganu „Český výrobek s vysokou kvalitou za českou cenu, pro českou ženu“.
Jak se vám daří udržovat náskok před konkurencí?
Jsme proslulí nepřetržitými inovacemi a pravidelným uváděním nových produktů. Díky dobré znalosti trhu dokážeme rychle reagovat na potřeby zákazníků a na základě poptávky vyvíjet nové výrobky. Přestože je proces vývoje a legislativního schvalování náročný, umíme nové zboží přivést na trh už během 3 až 5 měsíců.
Proč jste se rozhodli pro ryze českou výrobu?
Naším cílem je nabízet zákazníkům exkluzívní a především vlastní produkty. Vždy jsme chtěli mít v nabídce sortiment, který sami vyvíjíme a vyrábíme. Přestože budovat vlastní značku je mnohem náročnější než přeprodávat hotové výrobky.
Může česká kosmetika konkurovat světovým značkám?
Samozřejmě. Při nákupu surovin od předních evropských dodavatelů jsme často rychlejší než velké firmy, což nám umožňuje pracovat s nejnovějšími aktivními látkami. Nadnárodní společnosti mají samozřejmě daleko lepší finanční a marketingové možnosti, klíčem je ale neustále inovovat a reagovat na trh, což nám pomáhá udržet se mezi silnými hráči. Naše kosmetika je k dostání ve 12 evropských zemích.
Velká část vašich produktů je označená „BIO“. Co musí splňovat?
V Evropě neexistuje jednotné nařízení pro kosmetiku, pouze doporučení od EU. Biocertifikaci udělují soukromé společnosti, které vydávají certifikát pro označení BIO. Klíčové je, aby suroviny byly v bio kvalitě a splňovaly určitá kritéria, která jsou veřejně prezentována. Certifikaci musíme být schopni prokázat při případné kontrole.
Co plánujete do budoucna?
Chystáme novou řadu produktů pro péči o pohybový aparát, včetně bylinných balzámů na klouby, pohmožděniny a svalovou únavu, které patří mezi naše nejprodávanější. Také připravujeme lékárenskou řadu, například pro karpální tunely, a chystáme se uvést BIO zubní pasty. Samozřejmě budeme rozšiřovat i nabídku vlasové a pleťové kosmetiky. Těšíme se na novinky a nové produkty.

Buďte první! Přidejte komentář