„Výsledky a úspěchy našich žáků jsou hmatatelné v rámci celého regionu, což je výsledkem především přístupu samotných studentů, ale také pedagogů a v neposlední řadě rodičů. Všichni jsou nedílnou součástí budování kultury v našem městě v podobě různých společenských akcí, koncertů a vernisáží pro širokou veřejnost.“ – ředitel ZUŠ Martin Vaverka.
V nedávné době byl jmenován nový ředitel základní školy. Jaké změny od něj očekáváte?
Nový ředitel je mladý a plný energie. Očekáváme, že otevře školu více veřejnosti, např. prostřednictvím lepší komunikace o dění ve škole. „Samozřejmostí je pro mě navázat na úspěchy, kterých škola dosahuje a nadále je rozvíjet. Naše škola funguje dobře hlavně z toho důvodu, že edukační proces zajišťuje kolektiv zkušených pedagogů a vychovatelů. O tom svědčí i výsledky z různých vědomostních soutěží, olympiád, sportovních klání. K nejdůležitějším ukazatelům patří vysoká úspěšnost v příjímání žáků posledních ročníků na střední školy. I nadále bych tak chtěl budovat zdravou a rozvíjející se školu,“ říká nový ředitel základní školy Luboš Mrázek.
Kromě základní školy má město novou ředitelku mateřské školy. Jaké jsou její plány a jakým způsobem by chtěla vylepšit provoz a vzdělávací programy pro děti v mateřské škole?
„Plánů je mnoho ale momentálně je pro mě důležité stanovit si priority kde začít. Do budoucna bych chtěla více modernizovat vybavení a investovat do nových učebních pomůcek. Začali jsme i s lepší formou komunikace v podobě konzultací a pravidelných schůzek. Webové stránky informují rodiče o aktualitách a třídních akcích. Nově jsme založili i Facebookovou stránku naší školky. Mou vizí je interaktivní aplikace, která zajistí lepší informovanost mezi školkou a rodiči,“ mluví o plánech v mateřské školce nová ředitelka Aneta Pavlasová.
Jaké byly konkurzy těchto dvou ředitelů?
„Zatímco na místo ředitele základní školy se přihlásilo pět kandidátů, na místo ředitelky MŠ byla jedna uchazečka. V obou případech posuzovala konkurzní komise a poté rada města kvalitní kandidáty. To potvrdily i první měsíce práce nově vybraných ředitelů našich školních příspěvkových organizací. Naše spolupráce funguje od začátku na velmi dobré úrovni a věřím, že tomu tak bude i nadále,“ popisuje konkurzy místostarosta města Jaromír Pařík.
Jak město podporuje činnost Základní umělecké školy (ZUŠ) a jaké jsou její největší úspěchy?
Město finančně podporuje ZUŠ přispěním na žáka a řešíme i provozní náklady, protože škola sídlí v městské budově. Plánujeme vybudovat nové multifunkční zázemí ve dvoře školy, včetně moderní učebny pro hudebníky. ZUŠ má kapacitu 400 dětí a její úspěchy vrcholily například vystoupením školního orchestru v Senátu ČR. Kromě „hudebky“ má ZUŠ i „výtvarku“, do které nám chodí cca 90 dětí a budoucnu bychom chtěli realizovat také taneční obor.
Jak město podporuje střední školství a odborné vzdělávání v Kamenici nad Lipou?
Kromě zmíněné základní a mateřské školy a ZUŠ má město Kamenice nad Lipou také Střední odborné učiliště Pelhřimov, které v Kamenici provozuje dílny a internát. Díky tomu můžeme mít v Kamenici středoškolské vzdělání, které však spadá pod krajskou instituci. Město pronajímá školám budovu a tím podporuje dostupnost středoškolského vzdělání v regionu. Momentálně se zaměřujeme na zajištění kvalitního vzdělávání na všech úrovních, což zahrnuje i udržení a rozvoj stávajících zařízení. I když, jak už zaznělo SŠ přímo nefinancujeme.
Buďte první! Přidejte komentář