Restaurace U Nádraží v Kamenici nad Lipou má více než stoletou historii, která sahá až do roku 1909. Současná provozovatelka restaurace Veronika Šedová v rozhovoru přibližuje bohatý příběh rodinného podniku, jeho propojení s místní komunitou, i to, jak se daří zachovat tradiční atmosféru restaurace a zároveň přizpůsobit nabídku moderním gastronomickým trendům.
Restaurace U Nádraží má více než stoletou historii. Jaký je příběh této restaurace a jak jste se k ní dostali vy jako současní majitelé?
Prababička mého partnera, Růžena Gottfriedová, pracovala jako osobní kuchařka na zámku v Kamenici. V roce 1929 převzala hostinec od barona Geymüllera a postupně ho splácela. Během války hostinec fungoval hlavně díky nádraží, protože sem lidé od dráhy chodili na snídaně, obědy i večeře. Od války s ní provozovala hostinec její nejmladší dcera Jiřina, babička současného majitele a mého partnera Jiřího Zikmunda, ale vlivem politické situace byl nejprve jejich majetek zkonfiskován, roku 1951 jim byl odebrán a poté byli i nuceně vystěhováni. Po revoluci se rodině podařilo hostinec získat zpět v rámci restituce.
Čím se podle vás Restaurace U Nádraží odlišuje od běžných nádražních restaurací, které jsou často spojené s rychlým občerstvením?
Název je dán polohou u vlakového nádraží. Naši hosté bývají mile překvapeni jedinečnou nostalgickou atmosférou s dobovými fotografiemi na stěnách restaurace pořízené již za první republiky. Nabízíme klasickou českou kuchyni, připravenou poctivě a z kvalitních surovin. Prostor je ideální na oslavy, smuteční hostiny či posezení s rodinou a přáteli. Název restaurace jsme zachovali od roku 1909, i když v současné době je dráha pozastavena.
Jak se vám daří skloubit tradiční atmosféru s moderními gastronomickými trendy?
Naše kuchyně stojí na poctivé české klasice, kterou doplňujeme moderními prvky. Pro personál pořádáme školení, aby drželi krok s dobou. Snažíme se však vždy zachovat to, co je pro nás důležité – atmosféru tradice s nádechem moderních gastronomických trendů. Na nic si nehrajeme a nevěříme na zbytečné experimenty. Věříme, že restauraci restaurací dělá dobrá kuchyně
Jaké pokrmy nejvíce lákají vaše zákazníky a pořádáte i speciální gastronomické akce?
Zákazníci chodí na naše výhodná obědová meníčka s oblíbenými pokrmy jako vepřo-knedlo-zelo, svíčková, kaťák nebo guláš. Pořádáme také tematické víkendy jako Řízkobranní, Svatováclavské hody, Zvěřinové nebo Tatarákové dny, kde vždy dbáme na sezónní a lokální suroviny.
Jak se změnila kultura v gastronomii, vnímáte nějaký zásadní rozdíl oproti?
Velký rozdíl je v tom, že dříve se mnohem více pilo pivo a lidé k nám chodili i jen tak vysedávat a bavit se s přáteli. Naše restaurace byla dříve místem setkávání a vzájemné inspirace. Dnes lidé preferují rychlé obědy, večeře nebo jídlo sebou a sociální kontakty se vytrácejí.
Vaše restaurace je dlouhodobou součástí Kamenice nad Lipou. Jakou roli podle vás hraje v komunitě a jak ji vnímáte vy?
Restaurace má dlouholetou tradici, kterou se snažíme udržovat. Jsme hrdí, že můžeme na stejném místě pohostit například maturanty, kteří slaví 50. výročí maturity a naši restauraci si pamatují ještě z dob svého středoškolského studia. V letních měsících nabízíme posezení na zahradě s dětským hřištěm, což k nám přitahuje rodiny s dětmi, cyklisty a výletníky všeho druhu. Celoročně zajišťujeme především oslavy a setkání našich zákazníků včetně cateringu.
Plánujete kromě gastronomického zážitku nabídnout svým zákazníkům i nějaké další aktivity nebo služby?
V dnešní době je náročné se spoléhat pouze na gastronomii, proto uvažujeme o rozšíření nabídky o ubytování. V budoucnu plánujeme z přilehlé budovy vytvořit apartmány, což by mohlo být atraktivní zejména pro cyklisty nebo turisty, kteří se u nás už teď ubytování snaží poptávat.
Město právě rekonstruuje ulici U Nádraží, kde je i vaše restaurace. Ovlivňuje to nějak chod restaurace?
Řekla bych, že tím částečně přicházíme o hosty, ale rekonstrukce ulice už na druhou stranu byla potřeba. Po rekonstrukci ulice sami plánujeme obnovu fasády restaurace a hlavního vchodu.
Na závěr, jaké je vaše hlavní přání či cíl pro Restauraci U Nádraží v příštích letech?
Přejeme si, aby se stále vraceli naši věrní zákazníci a přicházeli noví hosté. Naším velkým přáním je obnovení provozu úzkokolejky.
Buďte první! Přidejte komentář