Hodláte si koupit nové či zánovní auto značky Škoda? Nebo potřebujete servis svého stávajícího vozu jakékoliv tovární výroby? Pak je Auto MERCIA a. s. v Chrudimi jasnou volbou. „Jsme rodinnou firmou, která je na trhu už více než čtvrtstoletí,“ usmívá se předseda představenstva společnosti Petr Urban.
Představíte, prosím, firmu Auto MERCIA a. s.?
Jsme zavedená firma, na trhu dobíháme už třetí dekádu, kdy jsme autorizovaným partnerem firmy Škoda Auto a. s. Zabýváme se tedy prodejem nových vozů, dále poskytujeme servis, garanční opravy, máme kompletně vlastní dílnu, kde jsou i klempírna a lakovna. Zajišťujeme všechny činnosti prodeje a opravy aut a nabízíme také zánovní vozy Škoda v rámci programu Škoda Plus, kde jsou nejvíce zastoupena vozidla ve stáří od jednoho do pěti let.
Veškeré služby se tedy týkají pouze vozů Škoda Auto?
Z hlediska prodeje vozů a záručních oprav ano. Pokud jde ale o servis, poradíme si prakticky s čímkoliv. Denně tudíž máme přibližně dvacítku průchodů na auta značky Škoda a dva až tři průchody jiných značek.
Prodávají se více auta nová, nebo ojetá?
Za posledních deset let, kdy se v rodinné firmě pohybuji, je to přibližně padesát na padesát. U nás je to ovšem poněkud specifické, protože nemáme v nabídce ojeté automobily průměrného věku v ČR. Ta naše jsou v podstatě zánovní, mají tak svoji specifickou klientelu.


Když to vezmu z pohledu prodeje nových aut, jaký je na něm podíl firem a soukromých osob?
Opět bych řekl, že je to půl na půl. Hodně samozřejmě záleží na tom, zda třeba Škoda Auto vyjede s nějakou akcí, ale třeba také na aktuální ekonomické situaci země. Pokud přijde nějaká krize, na prodeji se to projeví. V tomto směru bych rád zdůraznil, že se dlouhodobě snažíme působit skutečně jako firma rodinného typu.
Co všechno to obnáší?
Se zákazníky máme navázaný dlouhodobý vztah, nechceme jim jen prodat auto a tím to pro nás skončí. Nabízíme proklientský přístup. Předávání vozu u nás nefunguje jako u větších dealerů, kde jen dostanou klíče a rozloučí se s nimi. Všechno klientovi vysvětlíme, ukážeme, snažíme se budovat dlouhodobější vztah. Myslím, že se nám to daří, a proto se k nám zákazníci pravidelně vrací.
Zmínil jste pojem rodinné firmy, můžete být konkrétnější?
Majitelem firmy je můj tchán. V rámci přechodu firmy vystupuje v pozici předsedy dozorčí rady, kdy v rámci akciovky na vše zpovzdálí dohlíží. Já jsem předseda představenstva, v pozici místopředsedy mě doplňuje švagr. Členy představenstva jsou pak ještě moje manželka a dva zaměstnanci firmy, kteří už v ní pracují dlouhá léta.

Kolik vlastně máte zaměstnanců?
Dlouhodobě se počtem pohybujeme lehce nad padesátkou zaměstnanců. Naší výhodou je, že tu fluktuace není nikterak dramatická, protože v tomto oboru sehnat nového člověka je těžké. Přece jen se jedná o specifické obory a najít třeba autoklempíře není nic jednoduchého.
Co budoucnost? Chystáte nějaké zásadnější změny?
V příštích dnech budeme mít hotov rebranding showroomu Škoda i Škoda Plus. Ve střednědobém horizontu nemáme plány na rozšíření, že bychom třeba chtěli přibrat další značku vozů. To, co děláme, chceme dál dělat dobře. Dlouhodobým finančním cílem je navyšovat procento vlastního kapitálu. Současně s tím rovněž nezaspat nové trendy, třeba u servisu se neustále snažíme včas investovat do vybavení.
Foto: Archiv Auto MERCIA
Buďte první! Přidejte komentář