„Ze začátku byl problém, že muže obsluhuje žena. Pánové mi odpovídali, že se domluví s prodavačem. Pak zjistili, že vím, dokážu poradit a už chodili automaticky za mnou,“ usmívá se majitelka prodejny spojovacího materiálu v Jindřichově Hradci Romana Mikešová. V oboru pracuje už pětadvacet let. Před téměř dvěma roky se její firma přestěhovala ze sídliště do větších prostor.
Dodáváte spojovací materiál, co si pod tím může představit laik?
Jsou to veškeré vruty, stavební vruty, šrouby, matice, podložky a mnoho dalšího. Kromě spojovacího materiálu u nás zákazníci najdou třeba i tesařské kování, závěsy, zástrče, silikony a tmely, pracovní rukavice, nářadí a podobně. Abych nezapomněla hodně se prodávají také plastové přepravky, kterých máme rozličné množství velikostí a typů.
Pro zboží k vám chodí zřejmě nejčastěji kutilové?
Přesně tak. Nejčastěji si k nám najdou cestu právě kutilové, například když sestavují skříň a chybí jim dva šrouby. To se stává poměrně často. Často mají tyto skříně ale specifické šrouby, které se obtížně shánějí. Nezřídka se stává, že je nenajdou ani na prodejně, kde skříň či jiné kousky do domácnosti kupovali. My tady ale společně většinou vymyslíme co nejvhodnější řešení. A to i pokud přesně daný typ kvůli této specifičnosti nemáme.
Vyhledávají vás ale také různé společnosti.
V hojném počtu jde o zemědělské firmy a podniky, které shání materiál do údržby nebo na opravy. Nakupují u nás poměrně důležité součástky, bez kterých se neobejdou.
V čem podle vás tkví hlavní konkurenční výhoda společnosti?
Hlavně v osobním přístupu ke každému zákazníkovi, snažíme se navíc co nejlépe poradit. Například jednotlivým firmám rozepisujeme zboží na zakázky a střediska. Zkrátka věnujeme se každému individuálně a dbáme na pečlivý přístup.
Jste jedni z mála v Jihočeském kraji nebo možná jediní, kdo se tímto odvětvím zabývá?
Nejsme. V Jihočeském kraji je nás docela hodně, ale o to víc nás to motivuje, abychom byli co nejlepší (úsměv).
Máte velkoobchod i maloobchod, v prvním jmenovaném si předpokládám nakoupí pouze firmy. Liší se zboží poptávané od společností, a naopak od běžných zákazníků?
Firmy většinou ví, pro co si jdou a mají konkrétní požadavek. Naopak běžní zákazníci často neví a chtějí poradit nějaký produkt. Nechají si pomoci a dají na náš názor. Po tolika letech praxe už často člověka dokážeme odhadnout (usmívá se).
Vaše společnost se nově přestěhovala.
Byli jsme v prostorách, které se nám už zdály malé. Příjezd ke stávající prodejně byl dost složitý. Naskytla se nám možnost jít do lepších bezbariérových prostor s parkováním přímo před budovou. Tak jsme se po deseti letech přesunuli ze sídliště mezi paneláky do větších prostor. Ruku v ruce s tímto krokem jsme rozšířili sortiment a jsme tu moc spokojení.
Proč vy sama jste se rozhodla věnovat právě tomuto odvětví?
Je to pro ženu sice trošku netradiční, ale já jsem byla od malička technicky založená, mám stavební průmyslovku. Od jakživa mně technika lákala. A pak se naskytla příležitost pracovat v tomto odvětví, tak jsem ji vzala. Okamžitě jsem se pro tuhle práci nadchla a stále mě baví.
Buďte první! Přidejte komentář