Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Nebojte se daňové záležitosti svěřit odborníkům. Pomohou i poradí

Již čtrnáctým rokem se malým firmám i drobným živnostníkům věnuje a stará se o účetní a daňové záležitosti firma SMD ŠALAMOUN spol. s  r.o., rodinný podnik, který působí na Znojemsku v odvětví účetnictví a daňového poradenství. Práci celého týmu představila Martina Kortanová.

Účetnictví se věnujete celý život. Co vás přivedlo do tohoto světa papírů a čísel?

Od patnácti let jsem pomáhala mojí tetě, která je účetní. A tak, když mě po gymnáziu nevzali na vysněnou pedagogickou fakultu, volba byla jasná – šla jsem studovat právě účetnictví. Po čase jsem se začala věnovat i daňovému poradenství. Ale dá se říct, že jsem si částečně splnila i svůj původní učitelský sen, když jsem několik let vedla kurzy účetnictví.

Jako daňová poradkyně se se svým týmem postaráte o všechny typy daní. Dá se říct, jaký je nejsložitější na zpracování?

To nelze jednoznačně určit. Je to případ od případu. Například i zdánlivě jednoduchá daň z příjmů fyzických osob je někdy dost náročná na zpracování.

Doporučila byste lidem, aby i ty zdánlivě jednoduché záležitosti ohledně účetnictví a daní svěřili odborníkovi?

Určitě ano. Odborník, který se v daňovém světě pohybuje dnes a denně, má větší přehled a více zkušeností než lajk, proto dokáže dříve odhalit případné chyby či nedostatky a dokáže i poradit co se týče daňových úlev a odpočtů. Rozhodně se vyplatí svěřit daňové záležitosti těm, kteří se v oboru vyznají.

Kolika klientům zvládáte pečovat o daně?

Máme přibližně sedmdesát stálých klientů. Naši klientelu tvoří převážně místní firmy, pro které zpracováváme kompletní účetnictví nebo daňovou evidenci, vedeme mzdovou agendu, zpracováváme všechna daňová přiznání, které nám ukládají zákony. Také nabízíme své služby malým živnostníkům a ostatním poplatníkům, kteří mají povinnost podávat daňové přiznání jednou za rok.

Kolik zaměstnanců vlastně tvoří váš tým?

Náš tým tvoří sedm členů. Pro naše klienty se vždy snažíme odvést co nejlepší práci, a tím zároveň budovat dobrou pověst firmy.

Foto: SMD Šalamoun, NYKO MEDIA

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *