Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Exkaso – centrum pojištění, kvalita a osobní přístup jsou základem naší práce

Když se řekne pojištění, mnoha lidem se vybaví složité smlouvy a nejasné podmínky. Ing. Blanka Vašková však ukazuje, že to jde i jinak – pojištění může být jasné a srozumitelné, i když se týká složitých potřeb firem nebo občanů. Již více než 20 let pomáhá firmám i jednotlivcům najít to nejlepší řešení. Povídali jsme si o tom, proč je pro některé klienty výhodou, že vystudovala ČVUT a proč je pro kvalitu služeb důležité mít za partnery velké společnosti.

Jste jedna z mála žen v mála žen v Česku, která založila makléřskou společnost. Jaké byly začátky?

Za Exkasem stojí sen pracovat s lidmi a využít své vzdělání ze stavební fakulty. Chtěla jsem v pojišťovnictví vybudovat službu s vysokým standardem kvality a spokojenými zákazníky. Vydobýt si ale mezi muži uznávané postavení, nebylo zpočátku jednoduché. Dnes máme klientelu od Prahy po Brno, od občanů přes firmy až po velké mezinárodní společnosti a většina z nich využívá našich služeb řadu let. Jsou to nejen naši klienti, ale v mnoha případech jsou to lidé, se kterými jsme ušli i kus jejich osobního a profesního života.

Co je podstatou vaší práce?

Poskytujeme komplexní služby v oblasti pojištění a risk managementu. Našim klientům nabízíme nejvýhodnější podmínky u jednotlivých pojišťoven, správu jejich pojistných smluv, odborné poradenství a pomoc při řešení škodních událostí s pojišťovnou. Tyto služby poskytujeme našim klientům bezplatně.

Jak se vám v Exkasu daří dlouhodobě udržovat vysokou kvalitu služeb?

Potřebujeme se neustále školit, být v souladu s legislativou, která se pořád mění, být programově vybavení, nastavovat pravidla spolupráce s pojišťovnami… Jsme v partnerství s předními společnostmi a díky tomu máme skvělé provozní zázemí, které nám toto všechno poskytuje.

Jak postupujete, když se na vás lidé obrátí?

Když k nám klient přijde, probereme s ním jeho potřeby – co mu má pojištění řešit. Podle toho mu navrhneme rozsah pojištění a stanovíme rizika, která by mělo pokrývat. Vyhotovíme nabídky u různých pojišťoven a porovnáme je. Na základě těchto výsledků si klient zvolí produkt a my mu vystavíme pojistnou smlouvu. Nejčastěji je zájem o pojištění vozidel, rodinných domů, bytů, domácností, rekreačních nemovitostí a úrazového, životního a cestovního pojištění. Když se u nás občan pojistí, jsme mu kdykoliv v této oblasti k dispozici. Každý rok, před výročím pojistné smlouvy provedeme vyhodnocení výhodnosti z hlediska ceny a rozsahu pojištění, a pokud se na trhu objeví výhodnější nabídka, klienta informujeme. Je pak na něm, zda nové možnosti využije, či nikoliv. Samozřejmostí je i to, že pokud u klienta nastane pojistná událost, pomáháme mu s jejím řešením.

Co zahrnují vaše služby podnikajícím subjektům?

Proces je podobný jako u občanů, ale zásadně se liší rozsah a složitost. Každý obor podnikání má svá specifika. Ta je třeba dobře analyzovat, aby v případě pojistné události byly důsledky škod co nejvíce minimalizovány. Jednou z prvních věcí, které děláme u nového klienta, je audit stávajícího pojištění a analýza rizik, která jsou součástí komplexního risk managementu. Na základě těchto výsledků pak s klientem sestavujeme strategii pojištění, jejíž součástí bývá často i výběrové řízení na pojistitele. Následuje pravidelná aktualizace rizik, rozsahu krytí a pojistných částek, zajišťování likvidace pojistných událostí atd. Každý rok pomáháme našim klientům vyřešit přibližně 400 pojistných událostí.

Foto: Archiv Exkaso

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *