Na začátku byla jedna kancelář, fax a pick-up na rozvážení zboží. Ten pohodlně stačil, protože v nabídce jindřichohradecké společnosti Anglo česká tehdy bylo pár typů čisticích přípravků, dezinfekcí na podlahy a povrchy a přípravků na mytí rukou. Po 32 letech už si její zákazníci mohou vybírat z desítek kvalitních profesionálních hygienických a čisticích prostředků z celého světa.
„Srovnání let 1992 a 2024 sice působí až úsměvně, ale my jsme na cestu, kterou naše rodinná firma za dobu své existence urazila, opravdu pyšné,“ shodují se jednatelka Šárka Lišková a šéfka marketingu Tereza Pohanová, dcery jednoho ze zakladatelů společnosti Petra Chlupa.
Víte, co vašeho otce nasměrovalo zrovna k obchodování s čisticími přípravky?
Sehrála v tom hlavní roli velká poptávka po zboží, tenkrát dostupném ve velmi omezené míře? Šárka Lišková: Jak už to v životě bývá, všemu pomohla náhoda. Potkal se totiž s majitelem malé rodinné firmy z Anglie, který mu vyprávěl, že vyrábí chemii určenou pro profesionální úklid a dezinfekci a že hledá někoho, kdo by mu ji zkusil prodávat u nás. Tátovi to přišlo i s ohledem na tehdejší situaci na trhu jako zajímavá příležitost, tak si plácli – a náš příběh mohl začít.
Čisticí prostředky jsou stále základem vaší nabídky?
Tereza Pohanová: Tvoří už jen menší část našeho portfolia. Nejklíčovější je pro nás aktuálně papírový sortiment – papírové ručníky, papírové a průmyslové utěrky, toaletní papír
Proč právě ty?
Šárka Lišková: Nabídku vždy určuje poptávka. Po čem se zákazníci ptali, o tom jsme začali minimálně uvažovat. Co se týče papírových výrobků, jejich velký rozmach přinesly změny v nárocích na hygienu a postupný ústup od látkových ručníků. Zatímco kdysi byl na toaletách jeden ručník, do něhož si utřela ruce klidně stovka lidí, v současné době je něco takového nemyslitelné. Zvlášť v potravinářských a zdravotnických provozech, kde se klade na hygienu velký důraz.
Používáte slogan „Dočista pro všechny“. Opravdu pokryjete potřeby velkých firem i domácností?
Tereza Pohanová: Teď už si můžeme dovolit tvrdit, že ano. Mezi našimi zákazníky sice nadále mají velkou převahu společnosti, instituce a provozy ze všech možných oborů, ale na domácnosti, které dlouho tvořily spíš okrajovou skupinu, se v posledních letech zaměřujeme čím dál víc. Hlavně díky našemu novému e-shopu Hygee, jenž jsme od jeho spuštění posunuli na velmi dobrou úroveň. Náš slogan už tedy platí se vším všudy.
Proč bych měl pro svoji domácnost nakoupit u vás, a ne například v supermarketu, kde je podobných přípravků a pomůcek plno?
Šárka Lišková: Tím, že nabízíme přípravky a hygienické potřeby pro profesionální využití, můžeme zaručit vysokou kvalitu a účinnost. Navíc vám vydrží mnohonásobně déle než běžně dostupné, ať už se jedná o čisticí prostředky, nebo třeba úklidovou techniku. Dalším důvodem je, že jsme se rozhodli jít ekologickou cestou a vsadili na maximálně šetrné výrobky, přitom stejně efektivní jako ostatní.
Vaše firma se jmenuje Anglo česká, jenže navenek používáte značku Hygee. Co vás přimělo udělat tenhle krok a sáhnout po jiném brandu?
Šárka Lišková: Název Anglo česká vznikl na základě naší už zmíněné počáteční spolupráce s anglickým výrobcem. Jelikož název společnosti nevyjadřuje to, čemu se věnujeme, rozhodli jsme se před několika lety pro značku Hygee, která oblast našeho podnikání vystihuje skvěle. Název společnosti tak zůstává nezměněn, ale prezentujeme se a nadále budeme prezentovat jako Hygee.
Buďte první! Přidejte komentář