Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Chceme být společensky odpovědní a rozvíjet regiony, ve kterých působíme

Společnost BRAVO, přední evropský výrobce plechových střešních krytin a okapových systémů, si od svého založení v roce 2001 buduje renomé nejen na evropských trzích, ale od roku 2011 i ve svém závodu v Ivančicích u Brna. Firma, která aktuálně v Ivančicích zaměstnává přes 85 lidí na ploše skoro 10 000 m², se zaměřuje na výrobu a dodávky kvalitních a udržitelných střešních systémů. Její produkty jsou dostupné na více než 3 300 prodejních místech po celé Evropě, od Portugalska po Švédsko. V příštím roce také plánuje otevřít pobočku ve Spojených státech. Kromě rozvíjení svého podnikání se ale firma snaží také o rozvoj regionů, ve kterých působí. „Chceme být společensky odpovědní,“ říká ředitel komunikace skupiny BRAVO Eduard Nejezchleb.

Jak byste popsal hlavní zaměření společnosti BRAVO?

BRAVO se specializuje na výrobu plechových střešních krytin, okapových systémů a příslušenství. Naše produkty pokrývají široké spektrum zákazníků – od hobby marketů až po velké stavební projekty. Vyrábíme absolutně jednoduché výrobky, které slouží k zastřešení druhotných objektů na zahradě nebo přístřešků pro auta až po složitější a komplexnější věci pro renovace historických budov. Naše portfolio je tak poměrně široké. Kromě pobočky v Ivančicích máme také závody v Rumunsku, Německu a ve Francii. V dalších zemích máme obchodní zastoupení a díky tomu působíme na pětadvaceti evropských trzích. Naše výrobky tak dodáváme na více než 3 300 prodejních míst. Dodáváme do zemí od Portugalska po Rumunsko a na severu po Švédsko. Jde opravdu o celou Evropu. Našim hlavním trhem je ale Německo. Tam své výrobky vyváží právě i česká pobočka v Ivančicích.

Jaká je historie firmy a jak dlouho v ní pracujete vy?

Firmu založili v roce 2001 rumunští a belgičtí partneři a zpočátku se soustředila převážně na obchod v rámci Balkánského poloostrova. Já jsem do firmy přišel před více než patnácti lety a později vznikla i česká pobočka v Ivančicích. Ta dnes zaměstnává asi 85 lidí a celý závod má rozlohu skoro 10 tisíc metrů čtverečních.

Sháníte v tuto chvíli další zaměstnance?

Samozřejmě jsme neustále otevřeni novým talentům. Naše firma je růstově zaměřená a všechny nové investice do výrobních technologií vyžadují kvalitní zaměstnance. Neustále tedy hledáme možnosti, jak rozšířit a posílit náš tým. Musím říct, že Ivančice jsou v tomto ohledu pozitivní lokalitou. Jsou tu velmi kvalitní lidé a jsme s našimi zaměstnanci spokojeni.

Existují u vás ve firmě programy pro stávající zaměstnance? Mohou se vzdělávat a kariérně postupovat?

Naše talentované zaměstnance se snažíme vychovávat a rozvíjet. Do této oblasti také směřují i naše investice. Nejlepším příkladem toho, že si našich zaměstnanců vážíme a investujeme do nich, je nízká míra fluktuace. Celá řada lidí, kteří u nás pracují, jsou u nás více než deset let. U každého zaměstnance máme také naplánovanou kariérní mapu a podle potenciálu každého člověka se ji snažíme postupně naplňovat. Jako firma se ale snažíme pozitivně ovlivňovat nejen naše zaměstnance, ale celou komunitu, ve které se pohybujeme. Chceme být společensky odpovědní a našimi aktivitami chceme rozvíjet každý region, ve kterém působíme.

Rozvíjet se samozřejmě musí i samotná firma. Kam se v poslední době posunula?

Když jsem firmu v České republice založil, soustředila se na velmi úzký sortiment výrobků i způsob prodeje. Využívali jsme primárně hobbymarkety. Od té doby ale firma vyrostla, zvedl se objem výroby i její komplexita a dnes už jsme našimi výrobky schopni oslovit celý trh. Expanze pokračuje i dnes a v současnosti jsme ve finální fázi plánování nového závodu a pobočky ve Spojených státech. Ta by se měla otevřít během druhé poloviny příštího roku. Samozřejmě také investujeme. Využíváme nové výrobní materiály a snažíme se zohledňovat i nové trendy ve stavebnictví jako je udržitelnost nebo modulární výstavba. Nejvýraznější ale jsou investice do technologií, které minimalizují dopad výroby na životní prostředí.

Jakým způsobem je zajišťována ekologická udržitelnost?

Jde o několik úrovní. Tou první je, že nakupujeme vstupní materiály od dodavatelů, kteří jsou certifikovaní a splňují naše přísná kritéria. U našich výrobků totiž velmi záleží právě na materiálech, které jsou na jejich výrobu použity. Všechny naše výrobky jsou vyrobeny z plechu nebo oceli, která je plně recyklovatelná. Jako jedna z mála firem v oblasti stavebnictví máme také certifikaci EPD (Enviromental Product Declaration). Díky ní jsme schopni dokázat uhlíkovou stopu a dopad na životní prostředí u každého výrobku, který opustí náš závod. Kromě toho se snažíme minimalizovat tradiční obalové materiály a nahrazovat je ekologičtějšími variantami a pečlivě vybíráme i naše dodavatele. Ať už jde o přepravu či jiné služby, chceme, aby i naši dodavatelé splňovali naše podmínky.

Zohledňují tyto věci i zákazníci? Určitě ano.

Existuje celá řada tradičních střešních materiálů, které byly v Česku používány a důležité ekologické parametry nesplňovaly. Toho si český zákazník začal všímat. Je ekologicky zodpovědnější, než by se mohlo na první pohled zdát. Už více zohledňuje to, jaký bude mít tato věc dopad na životní prostředí. Kromě toho jsou také zákazníci velmi konzervativní a upřednostňují výrobky, které jsou vyráběny lokálně. To nám velmi pomáhá při rozvoji na českém trhu. Kromě ekologického dopadu zákazníky také samozřejmě zajímá, jak dlouho střecha od nás vydrží. Naše výrobky jsou z plechu a ten mají zákazníci často spojený s korozí. Naše společnost ale vyrábí výrobky, jejichž kvalitu garantujeme.

Jak se vaše společnost odlišuje od konkurence?

Myslím, že nás nejvíce odlišuje to, že se snažíme výrobky, které byly vždy primárně pro profesionály, přiblížit koncovému zákazníkovi. Vysvětlím to na konkrétním příkladu. Před deseti či patnácti lety si nebyl zákazník schopen představit, že by si střechu položil sám. Vzhledem k technologii výroby a našim specifickým výrobkům už toho ale schopen je. Alespoň u malých objektů. Samozřejmě je to dáno i tím, že profesionálů je čím dál tím méně a některé firmy se tak pouští do věcí, které dříve nedělaly. My se jim tímto způsobem snažíme jít naproti.

Hrají ve vašem oboru roli i designové trendy?

Trh se stavebními materiály je poměrně konzervativní. Jakékoliv nové trendy se neuplatňují v tak hojné míře jako u jiných druhů výrobků. Něco se ale mění. V minulosti moc lidí nezvažovalo, že by na střechu svého domu použili šedou barvu. Dnes už je poměrně běžná. Oblast střešních krytin ale není nějak výrazně ovlivněna módními výstřelky.

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *