Již čtvrtstoletí se věnuje autodopravě Milan Kosek, jednatel společnosti Kosektransport s. r. o. Nejprve s jedním vozidlem, postupně se ovšem firma rozrůstala a rozšiřovala svůj vozový park. Po deseti letech se přestěhovala do větších prostor, kde našla potřebné zázemí, dostatečnou manipulační plochu s možností využít skladovací prostory. A loni přišlo další stěhování, tentokrát již do vlastního areálu s daleko větším skladovacím zázemím, kde se začíná rozjíždět i pneuservis. „Autodoprava je především o osobním přístupu, udělat pro klienta něco navíc, vyjít mu vstříc,“ vysvětluje Milan Kosek.
Můžete v krátkosti představit firmu Kosektransport s. r. o.?
Naše firma poskytuje služby v oblasti vnitrostátní a mezinárodní nákladní silniční dopravy. Disponujeme 14 nákladními vozidly. Snažíme se klientovi zajistit přepravu od malé zásilky až po celý kamion nebo nadměrný náklad.
Pokud vím, zajišťujete i celní služby?
Ano, je tomu tak. Je to prostřednictvím našeho smluvního partnera, kdy zajišťujeme komplexní celní služby související s dovozem a vývozem zboží včetně speciálních celních režimů, zajištění celního dluhu a dalších věcí s tím spojených. V našem areálu máme schválené místo a díky tomu kamiony nemusí jezdit na celní úřad.
Zdá se mi to, nebo mám pocit, že v této branži je konkurence poměrně velká?
To se nemýlíte. Ono je totiž poměrně jednoduché začít. Prakticky každý si může koupit auto a začít podnikat. Problémem je ovšem cenotvorba, protože každý „nováček“ nasadí cenu a až po delší době zjistí, že ji třeba hodně podcenil. Ale jak říkám, začít s autodopravou není nic složitého, žádné speciální know-how k tomu nepotřebujete.
Proč si vybrat právě vaši firmu?
Je to hodně o osobním přístupu. Udělat pro klienta něco navíc nad rámec pracovní doby, vyjít mu vstříc. Pak je také důležitá nabídka služeb. Díky vybavení našich aut systémem satelitního sledování mohou zákazníci nepřetržité kontrolovat pozici nákladu. Zajišťujeme i komplexní celní odbavení, naši klienti tak nemusejí ztrácet čas administrativou.
Co vás osobně na této práci baví?
Mám kladný vztah k autům i cestování, možná jsem si měl spíše založit cestovní kancelář (smích). Baví mě, jak je každý den v práci jiný, člověk se opravdu nenudí, je to dynamický obor. Každá zakázka je výzva, která se musí splnit na sto procent. Tak, aby byla na místě včas a v pořádku. Nicméně v každém státě se dodržují jiné předpisy a někdy je složité se v nich orientovat a všechna nařízení dodržet. Neustále se musíte vzdělávat a to člověka žene dopředu.
Je dnes povolání autodopravce atraktivní? Tím mám na mysli, jak těžko sháníte nové zaměstnance?
Sháníme je dost těžko, protože atraktivní dnes moc není. Mladší ročníky chtějí všechno řešit jen na mobilu nebo počítači, nejlépe z domu. Autodoprava je časově náročná, je tu velké odloučení od rodiny a pohodlnost je dnes tak vysoká, že opravdu těžko sháníme kvalitní pracovníky. A pak je tu ještě jeden aspekt.
Povídejte.
Někdy oslovíme potencionálního pracovníka my, jindy se někdo přihlásí sám. My mu zaplatíme celou profesní způsobilost, on nastoupí a po třech dnech nám řekne, že končí, protože ho to třeba nebaví. A jste minus pár desítek tisíc. Obecně je dnes málo mladých řidičů, více než polovina z celkového počtu v Česku jich je v předdůchodovém nebo důchodovém věku.
Jaké plány máte s firmou do budoucna?
V tomto oboru je plánování trošku složitější. Každý by si asi řekl, že mít více řidičů znamená, že se firma může více rozvíjet. Jenže po čase třeba zjistíte, že s pěti řidiči vyděláte více než s patnácti a máte přitom méně starostí. Byl bych spokojený, pokud by se nám dál dařilo. Těšilo by mě, pokud by se nám povedlo dále naplňovat naše volné skladovací prostory. To by nám pak mohlo přinést další nové příležitosti. Necháme se překvapit, co nám život a doba přinesou.
Buďte první! Přidejte komentář