V příměstské části Kasárna najdete firmu s dlouholetou tradicí, která byla na Znojemsku zpočátku známá hlavně prodejem zemědělské techniky. V posledních letech nabídku zboží značně rozšířila a dobře tam nakoupí nejenom profesionálové, ale i domácí kutilové. „Jsou u nás k mání i tematické hračky. Když u nás nakupuje například tatínek – zemědělec, může rovnou pořídit třeba i traktor pro synka,“ usmívá se sympatická jednatelka Steagros trading s. r. o. Helena Šteflová.
Necháte nás nahlédnout do historie vaší firmy? Byla vždy rodinným podnikem?
V roce 1998 můj manžel a jeho kolega vybudovali a „rozjeli“ provozovnu, která byla součástí jiné firmy. Před pár lety mě manžel přemluvil, abych se k nim přidala. Já jako firemní posila jsem byla velkým překvapením. Do té doby jsem totiž pracovala v úplně jiném oboru, ale výzvu jsem přijala. A protože mám potřebu stále se posouvat vpřed, přesvědčila jsem manžela, abychom odkoupili zásoby a založili vlastní rodinnou firmu. Takže jsme od roku 2023 známí již jako Steagros trading s. r. o.
Původně se firma zabývala prodejem zemědělské techniky a náhradních dílů k ní. Postupně jste nabídku značně rozšířili. Lze u vás nakoupit rozličné zboží od zahradních sekaček, přes vybavení do dílny až po dětské hračky. A to jsem zdaleka nezmínila vše. O jaký sortiment je největší zájem?
Rozšíření sortimentu souvisí se skladbou zákazníků a jejich požadavků. Kromě zemědělských a průmyslových společností, soukromých zemědělců a obcí jsou stále četnějšími zákazníky (a jsme za ně rádi) kutilové a takzvaní běžní spotřebitelé, kteří něco tvoří a opravují. Ti vítají, že u nás nakoupí nechci říci vše, ale zkrátka hodně věcí. Včetně tematických hraček. Velký zájem je o gufera, manžety, o-kroužky, ložiska, klínové řemeny, filtry, autobaterie, dílenskou chemii, elektrody, svařovací dráty, pneumatiky, pilové řetězy…



Chystáte se nabídku produktů rozšířit ještě o nějaké další odvětví?
V uplynulých dnech jsme výrazně rozšířili sortiment svařovacích materiálů, svařovací techniky a veškerého příslušenství. Takže nyní mapujeme poptávku a samozřejmě musíme rozšiřovat naše znalosti v této oblasti. Opět máme před sebou další výzvu.
Vaším motem je: “pouze spokojený zákazník“. Daří se vám toto poslání naplňovat?
Snažíme se udržovat klidné a vlídné pracovní klima. Záleží nám na tom, abychom zákazníkovi správně poradili, i když je to někdy o náročném hledání v katalogu. Jsme rádi, když se k nám zákazníci vracejí s tím, že u nás vždycky dobře pochodí. Vážíme si jejich důvěry. Ale všem se samozřejmě zavděčit nemůžeme. Někteří lidé navíc neakceptují, že v „kamenné“ provozovně platí trochu jiná pravidla než na e-shopu. Ti pak dokáží být ve svých recenzích až útoční a zlí. Anonymita jim dodává kuráž.



Kolika lidem dáváte práci? A když už přišla řeč na spokojenost, souhlasíte s rovnicí „dobrý a spokojený zaměstnanec rovná se právě ten spokojený zákazník“?
Z původního zaměstnaneckého týmu zůstal vlastně jen můj manžel. Kolega, se kterým v branži začínal, užívá zaslouženě důchod, ale stále nás pojí dlouholeté přátelství. On i jeho paní jsou jako naše rodina. První zaměstnanec naší rodinné firmy se po čase rozhodl věnovat naplno svému podnikání. Jeho nástupce se sice v zemědělské technice dobře orientoval, ale úplně se u nás nenašel. Komunikace se zákazníky má přece jen svá specifika. Díky oboustrannému korektnímu jednání jsme s oběma našimi bývalými kolegy stále v kontaktu, zůstali našimi zákazníky. A přáteli. Myslím, že tyto příklady dokazují správnost vaší rovnice, třebaže trochu z jiného úhlu. Máte pravdu, že pocity a nálady se přenášejí. Zákazník má právo a zaslouží si, aby ho obsloužil příjemný a ochotný zaměstnanec. Nespokojený zaměstnanec nejspíš úsměv na tváři nevyloudí. V současné době si s manželem necháváme nějaký časový odstup, než budeme hledat nového dobrého a spokojeného zaměstnance a kolegu. Zatím tu „káru“ táhneme sami dva.
Předtím než jste nastoupila do rodinné firmy, jste pracovala ve školství. Nezasteskne se vám sem tam po vaší původní profesi učitelky?
Určitě ano, měla jsem svou práci ráda. A nebýt manželova „lanaření“, nejspíš bych učila stále. Ale poznatky z psychologie a pedagogiky využívám i při jednání s dospělými zákazníky. Díky nim k lidem přistupuji citlivěji, trpělivěji a s větším respektem. Někteří moji bývalí žáci se také stali našimi zákazníky. Zpočátku byli překvapení, jestli jsem to vůbec já, a měli radost, že je poznávám a pamatuji si je. A já s dobrým pocitem sleduji, že se snaží a dokáží v životě prosadit, umí vzít za práci. To jsem je učila.
Buďte první! Přidejte komentář